Social activatie Renault: ruim 10.000 deelnemers aan Oma Hilda 

Onderwerp: merk- en social activatie Renault (2012)                                                                                            Titel: Oma Hilda                                                                                                                                                   Rol: campaganemanager bij Renault Nederland                                                                                                     Resultaten: verdubbeling Facebook fans, ruim 10K deelnemers en veel nationale en internationale PR.

De 'Oma Hilda' campagne is een van de campagnes die ontwikkeld zijn om Renault fans en het merk echt met elkaar in verbinding te brengen en met elkaar te laten communiceren. Naast klantenservice en het contact bij de dealer, was er door het medium Facebook voor het eerst de mogelijkheid om gedurende een langere periode en met meer tijd het verhaal van je merk te vertellen en te communiceren met je klanten en fans, en zij met jou. Doel: hoge interactie, meer Facebook fans en het merk inhoud geven. 


Het verhaal van Oma Hilda en haar iconische Renault 4. 

Oma Hilda was dol op haar Renault 4. Ze hadden samen veel beleefd en daar veel mooie herinneringen aan overgehouden. De afgelopen jaren stond de auto echter stil in de garage. Ze durfde de weg niet meer op. Daarom besloot oma Hilda afscheid te nemen van haar auto en deze te schenken aan een trouwe Renaultfan. Maar ze was de sleutel kwijt. Ze vroeg aan de Renault fans om haar te helpen de sleutel te vinden. Degene die ' m vond, won de auto. 

Renault_oma_hilda_start
Renault_oma_hilda_#tags

Van haar huis en garage zijn 360 graden foto's gemaakt. Fans konden op basis van tips van Oma Hilda een tag plaatsen waarvan ze dachten dat daar de sleutel zou liggen en er een motivatie bij plaatsen. Oma Hilda gaf wekelijks een update van haar leven met daarin verborgen de tip voor de sleutel. Degene die de tag het dichtst bij de auto plaatste, zou winnen. 

Ruim 10.000 tags zijn geplaatst, het aantal Facebook fans verdubbelde en er was veel nationale en internationel PR voor. Met deze campagne was er de tijd om de waarden van Renault een plek te geven en uit te dragen. De campagne refereerde aan het iconische Renault 4 model, waar veel mensen mooie nostalgische herinneringen aan hebben. Het was laagdrempelig en oma Hilda een sympathiek figuur. Mensen doen mee als er iets te winnen valt, als het informatief is, iets nieuws is of als het leuk is. Dit zat op de fun factor en het winnen. Daarnaast speelt authenticiteit een rol. Wij als team stonden 100% achter de campagne. Het klopte gewoon voor het merk, de Renault fans en het medium. 

Renault_oma_hilda_winnaar

Selected Works

Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie

Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie

Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie

Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie

Say hello:  jutta@juttacommunicatie.nl  |  +31628262581  

iconmonstr-email-10-72
iconmonstr-phone-8-72
iconmonstr-linkedin-4-72