Het eerste wat me opviel toen ik bij auto.nl binnenstapte, was de bezieling en intrinsieke motivatie van alle teamleden. Zij doen echt oprecht het werk wat zij leuk vinden en ze wilen echt oprecht het allerbeste voor de (potentiële) klant. Omdat het DNA van het merk zo in de teamleden zit, heb ik iedereen geinterviewd en op basis daarvan de merkstrategie geschreven.
Deze bezieling en intrinsieke motivatie sluit goed aan bij de huidige ontwikkeling van merken. Voorheen creëerde je een merk maar hoefde je het niet persé te zijn. Het merk was extern en product georiënteerd. Branding was het kunstje van communicatie. Dat is nu geëvolueerd naar het samenvallen van de merk- en bedrijfsidentiteit. Het merk wat je creëert, wil je bevestigd zien in zowel je product als ook in het gedrag van het bedrijf en zijn medewerkers. Je merk verwordt je bedrijf. Als organisatie ben je je merk. "Hier staan wij voor als organisatie".
'Het kopen van een auto zou een feestje moeten zijn!'
Naast de merkstrategie heb ik een campagne opgezet incl media aankoop en productie zoals de commercial, de aanzet gegeven voor een 360 graden deelname op een beurs, een jaarplan opgesteld en her en der nog wat branded content, remarketing, social media, email, website en PR activiteiten ondernomen.
Selected Works
Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie
Playful listeningCurated
Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie
Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie
Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie
Renault linkt online en offline wereld met RFIDMarketingcommunicatie