Introductie nieuwe Renault Twingo 

Onderwerp: introductie nieuw automodel (2014)

Merk: Renault

Titel: Everywhere Twingo

Rol: campaganemanager bij Renault Nederland

Resultaat: verdubbeling van conversie en sales, aantrekken jongere doelgroep en bronzen esprix award voor het lead platform

 


Voor de introductie van de nieuwe Renault Twingo, van de hand van Laurens van den Acker, had het hoofdkantoor campagnematerialen ontwikkeld in samenwerking met Kuntzel & Deygas. Een fantastische visuele ervaring die heel mooi aansluit bij de speelsheid van de Twingo. In Nederland was de uitdaging om deze speelsheid aan te laten sluiten bij een wat jongere vrouwelijke doelgroep dan gewoon is voor Renault. Hoe maak je contact met deze mensen en hoe zorg je ervoor dat ze geïnteresseerd zijn in de nieuwe Renault Twingo? 

Met een 360 graden geïntegreerd en consistent plan waarbij deze doelgroep centraal staat.

Als basis is een lead nurturing platform gecreeerd, everywheretwingo.nl, waar naartoe verwezen werd vanuit ATL, TTL en BTL. Op dit platform werd gepersonaliseerde content geplaatst die deze doelgroep aansprak; fashion, carriere, gezondheid, etc. en werd bij interesse de bezoeker verder geleid naar aankoop.

Screen Shot 2023-09-12 at 14.56.30
Screen Shot 2023-09-12 at 14.51.48

Het was een intelligent platform door de gepersonaliseerde content en het leren en aanpassen na elke bezoek van de geïnteresseerde. Zo werden deze dames geenthousiasmeerd voor de Twingo. Er werd hierbij samengewerkt met het tv programma Hollands Next Top Model, het vrouwen- en carriereplatform Viva400 en influencers zoals Amayzine met branded content en activaties zoals de fashion challenge. De prospects werden daarna verder verleid tot aankoop door 1 op 1 communicatie.

Met als resultaat inderdaad jongere en vrouwelijkere Twingo eigenaren en een vedubbelde conversie en sales tov wat gebruikelijk was bij Renault. En tevens de bronzen Esprix award voor het lead nurturing platform. 


Een hele brede en diepe campagne waar alle elementen goed op elkaar aangesloten moeten zijn in de funnel en door de tijd heen, op vorm en inhoud. Dit vroeg commercieel en creatief denken en een duidelijke helicopter view. Leuk! De visuals van de campagne maakten dit nog leuker. Zie de gallery slider voor meer afbeeldingen. 

Screen Shot 2023-09-12 at 14.51.14

Selected Works

Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie

Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie

Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie

Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie

Say hello:  jutta@juttacommunicatie.nl  |  +31628262581  

iconmonstr-email-10-72
iconmonstr-phone-8-72
iconmonstr-linkedin-4-72