Onderwerp: introductie nieuw automodel (2014)
Merk: Renault
Titel: Everywhere Twingo
Rol: campaganemanager bij Renault Nederland
Resultaat: verdubbeling van conversie en sales, aantrekken jongere doelgroep en bronzen esprix award voor het lead platform
Voor de introductie van de nieuwe Renault Twingo, van de hand van Laurens van den Acker, had het hoofdkantoor campagnematerialen ontwikkeld in samenwerking met Kuntzel & Deygas. Een fantastische visuele ervaring die heel mooi aansluit bij de speelsheid van de Twingo. In Nederland was de uitdaging om deze speelsheid aan te laten sluiten bij een wat jongere vrouwelijke doelgroep dan gewoon is voor Renault. Hoe maak je contact met deze mensen en hoe zorg je ervoor dat ze geïnteresseerd zijn in de nieuwe Renault Twingo?
Met een 360 graden geïntegreerd en consistent plan waarbij deze doelgroep centraal staat.
Als basis is een lead nurturing platform gecreeerd, everywheretwingo.nl, waar naartoe verwezen werd vanuit ATL, TTL en BTL. Op dit platform werd gepersonaliseerde content geplaatst die deze doelgroep aansprak; fashion, carriere, gezondheid, etc. en werd bij interesse de bezoeker verder geleid naar aankoop.
Het was een intelligent platform door de gepersonaliseerde content en het leren en aanpassen na elke bezoek van de geïnteresseerde. Zo werden deze dames geenthousiasmeerd voor de Twingo. Er werd hierbij samengewerkt met het tv programma Hollands Next Top Model, het vrouwen- en carriereplatform Viva400 en influencers zoals Amayzine met branded content en activaties zoals de fashion challenge. De prospects werden daarna verder verleid tot aankoop door 1 op 1 communicatie.
Met als resultaat inderdaad jongere en vrouwelijkere Twingo eigenaren en een vedubbelde conversie en sales tov wat gebruikelijk was bij Renault. En tevens de bronzen Esprix award voor het lead nurturing platform.
Een hele brede en diepe campagne waar alle elementen goed op elkaar aangesloten moeten zijn in de funnel en door de tijd heen, op vorm en inhoud. Dit vroeg commercieel en creatief denken en een duidelijke helicopter view. Leuk! De visuals van de campagne maakten dit nog leuker. Zie de gallery slider voor meer afbeeldingen.
Selected Works
Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie
Playful listeningCurated
Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie
Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie
Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie
Renault linkt online en offline wereld met RFIDMarketingcommunicatie