Suzuki Redactierace

Onderwerp: merk- en modelcampagne (2018 en 2019)

Merk: Suzuki auto's en motoren

Titel: Redactierace

Rol: campaganemanager bij BV Nimag

Doelstelling: meer bekendheid geven aan het merk Suzuki en mensen laten ervaren hoeveel lol je kunt hebben in een Suzuki.  De mensen die een Suzuki Swift rijden, ervaren namelijk dit als een auto waar je met veel plezier in rijdt. Het unieke van dit merk in Nederland is dat er zowel auto's, motoren en buitenboordmotoren verkocht worden. Dat de Swift plezierig is om in te rijden, komt niet helemaal uit het niets. Vroeger was er se Swift Cup Car. 

 

2018: ter introductie van de nieuwe Suzuki Swift en als onderdeel van het merk, is de redactierace ontwikkeld. Een race op het circuit tussen 4 autoredacties om het plezier van het rijden in een Suzuki Swift en de nieuwe Suzuki Swift te ervaren. Daarnaast mochten de winnaars van een voor deze race ontwikkelde Swift quiz, mee in de auto's op het circuit. De coureurs van de verschillende redacties en quiz winnaars hebben heel veel lol beleefd aan de achtjes, de bochten en snelheidsproeven. Hun aanstekelijke enthousiasme is vervolgens gdeeld in video's en artikelen om zo anderen het plezier te laten ervaren en hen bekend te maken met de nieuwe Suzuki Swift. 

Een 360 graden campagne waarbij lol en winnen voorop hebben gestaan. Bestaande uit de aanloop met een quiz, display en artikelen, het event zelf, en de video met artikelen van het event. Resultaten: 13.000 quizdeelnemers, 80.000 gelezen artikelen, 175.000 videoviews en 1,3 mio display bereik. 

 

Screen Shot 2023-09-12 at 15.38.28

2019: het jaar erop is de Redactierace nogmaals gehouden. Consistentie in je verhaal doet goed voor je merk en ook nu is er een 360 graden (horizontaal en verticaal) rond verhaal van gemaakt waarbij alle elementen goed op elkaar aansloten en het nieuwe product en de belevin ervan een centrale rol speelden. Nu was de aanleiding de nieuwe Suzuki Katana motor. Speciaal voor de Nederlandse markt is toen ook een limited edition Suzuki Swift Sport Katana gemaakt, geïnspireerd op de Katana motor. De Katana challenge was geboren en liet zien hoeveel lol je kunt beleven met de nieuwe producten door de auto en de motor tegen elkaar te laten racen op een circuit. 

In aanloop naar de race is een teaser uitgezet met informatie over de nieuwe producten en de aankomende race. Als ook content die vertelde over de rijke historie van de Katana motor en de Swift auto. Vervolgens de race zelf en daarna het delen van de video van de race en winnaar. 

Resultaten: 120.000 gelezen artikelen, 1,5 mio videoviews en 85.000 social media interacties. 

Naast de redactierace heb ik bij Suzuki uiteenlopende marketingcommunicatie werkzaamheden gedaan. Hieronder valt de stand op de 50plusbeurs, branded content in een tv programma, nieuwe commercials geproduceerd, de media- en merk jaarplannen ontwikkeld en uitgevoerd met tv, radio, online en 1 op 1 communicatie, zowel landelijk als lokale dealercommunicatie (er zijn 100 Suzuki dealers in Nederland) als ook verschillende onderzoeken gedaan. Dit in verschillende rollen: projectmanager, brandmanager, campagnemanager, digital manager en campaganemanager motoren en marine. 

Screen Shot 2023-09-12 at 15.44.31

Selected Works

Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie

Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie

Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie

Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie

Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie

Say hello:  jutta@juttacommunicatie.nl  |  +31628262581  

iconmonstr-email-10-72
iconmonstr-phone-8-72
iconmonstr-linkedin-4-72