Onderwerp: merk- en modelcampagne (2013)
Merk: Renault
Titel: Hoeveel passie hebben fans voor de nieuwe Renault Clio?
Rol: campaganemanager bij Renault Nederland
Resultaat: 16.382 deelnemers, ruim 60.000 livestream kijkers, ruim 12.000 nieuwe Facebook fans
Deze campagne is ontwikkeld als onderdeel van de nieuwe Renault Clio introductiecampagne. De nieuwe Renault Clio was het eerste ontwerp van Laurens van den Acker voor Renault, een Nederlander die hoofdontwerper van Renault is. En het eerste model van de nieuwe designstrategie van zijn hand. Voor elke levensfase heeft Renault een passend automodel. De Clio staat voor passie en het ontdekken van de wereld.
Hoe meet je de passie van fans voor de nieuwe Renault Clio?
Op Facebook met likes.
Een constructie werd gemaakt met aan de ene kant de Clio en de andere kant een Facebook box. Deze offline constructie werd met de online wereld verbonden op Facebook met een livestream. Elke like die gegeven werd, werd daadwerkelijk en direct in de Facebook box gedaan. Net zolang totdat het gewicht van de likes die van de Clio evenaarde: de nieuwe Clio werd gedragen door likes, door de passie van fans.
De winnaar van een jaar lang rijden in de nieuwe Renault Clio was degene die de constructie deed kantelen.
Wat deze campagne zo leuk maakte, was de live interactie met fans, en de directe koppeling van de online en offline wereld. Een campagne werkt als het een fun factor heeft, iets nieuws of informatiefs is of dat je iets kunt winnen. Zowel de fun factor als winnen maakten deze campagne tot een succes. Het echte oprechte enthousiasme was bij beide zijden, wij als team en de deelnemers, merkbaar. Naast de resultaten, leverde het ook veel PR op in binnen- en buitenland en droeg het bij aan het vertellen van het verhaal van Renault en haar fans.
Selected Works
Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie
Playful listeningCurated
Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie
Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie
Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie
Renault linkt online en offline wereld met RFIDMarketingcommunicatie