Onderwerp: merkcampagne (2011)
Merk: Renault
Titel: Renault linkt online en offline wereld met RFID op de AutoRAI
Rol: campaganemanager bij Renault Nederland
Resultaat: het on- en offline linken was nog niet eerder gedaan. Een world-first. Dit heeft heel veel nationale en internationale PR opgeleverd.
Een van de merkwaarden van Renault was innovatie. Hoe vertel je het verhaal van innovatie, en maak je verbinding met je geïnteresseerden?
Door iets te doen wat nog niet eerder gedaan is en daar je bezoekers bij te betrekken.
Tijdens de AutoRAI op de Renault stand konden bezoekers hun offline ervaring direct delen met hun online vrienden. Renault maakte dit mogelijk en bracht Facebook op de AutoRAI. Middels een RFID chip in een pasje wat bezoekers gratis bij de Renault stand op konden halen, deelde je je offline ervaring van een Renault model direct met je Facebook vrienden.
Je offline ervaring direct online delen was nog nooit wereldwijd ergens gedaan. Het integreren van een RFID chip en daarmee de connectie maken tussen off- en online was nieuw. Een world-first. Hiermee is ontzettend veel PR gegenereerd, in binnen- en buitenland. En was het een van de publiekstrekkers voor de Renault stand.
Door het hele team is er hard aan gewerkt om dit technisch en op tijd voor elkaar te krijgen. Omdat het technisch nog niet eerder gedaan was, was het spannend of dit zou uberhaupt zou werken. Het geloof was er. Onze blijheid werd tevens bevestigd door de internationale aandacht die eraan besteed werd.
Selected Works
Merkstrategie Auto.nlMarketingcommunicatie
Playful listeningCurated
Suzuki redactieraceMarketingcommunicatie
Suzuki DealercommunicatieMarketingcommunicatie
Renault Twingo introductieMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault ClioMarketingcommunicatie
Social Activatie Renault Oma HildaMarketingcommunicatie
Renault linkt online en offline wereld met RFIDMarketingcommunicatie